FAQ

Ordre

Her kan du finde svar på spørgsmål om ordre.

Vi sender en ordrebekræftelse, når du har lagt en ordre hos os. Når du har modtaget ordrebekræftelsen, har vi modtaget din ordre. Når vi sender din pakke, modtager du et tracking-link, hvor du kan følge din ordre. 

Hvis du har modtaget et forkert produkt, så beklager vi meget. Det hænder, at der en sjælden gang imellem sker fejl på vores lager. Kontakt os hurtigst muligt på kundeservice@peleton.dk, og så sørger vi for, at der bliver taget hånd om det.

Hvis pakken ikke er blevet sendt, kan vi sandsynligvis nå at ændre leveringsadressen. Kontakt os øjeblikkeligt på kundeservice@peleton.dk med ordrenummer og den korrekte adresse.

Kontakt os via. kundeservice@peleton.dk hvis du vil annullere din ordre. I løbet af vores åbningstider kan vi foretage ændringer indtil det tidspunkt, hvor varerne sendes fra vores lager.

Al behandling af personoplysninger finder sted i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen (også kendt som GDPR i henhold til EU's almindelige databeskyttelsesforordning). For fuld information, se venligst vores generelle vilkår og betingelser. Vi lover, at vi behandler alle personlige oplysninger med den største omhu og ansvar.

Forsendelse & levering

Her kan du finde svar på spørgsmål om forsendelse & levering.

Vores leveringstid er mellem 1-3 dage. Hvis du bestiller inden kl. 15.00 afsender vi din ordre samme dag. For at undgå miljøspild, trykker vi først produkter, idet ordren afgives.

Når vi har sendt din ordre, modtager du et tracking-link, hvor du kan følge din pakke. Der kan du se forventet leveringstid, leveringssted m.m.

Vi har billige og konkurrencedygtige fragtpriser. Lige nu tilbyder vi gratis fragt og retur til hele Danmark.

Vil du hellere modtage den foran din dør? Godt nyt! Vi tilbyder nemlig også hjemmelevering med Bring og GLS som begge koster 59 kr.

World Wide Shipping: Gå til checkout for at se priser til dit pågældende land.

Du har 14 dage til at afhente pakken, efter du har modtaget en tekstbesked, der giver dig besked om, at pakken er tilgængelig for afhentning. Derefter returneres pakken til os.

Vi sender vores pakker med Bring og GLS.

Brings mål er, at alle deres leverancer skal være helt fossilfri i 2025. Derudover tilbyder de også mange grønne leveringsmuligheder, og har store mål for miljøet. Læs mere her

Som en førende pakkedistributør er GLS meget bevidst om sit ekstraordinære ansvar over for miljøet og samfundet. GLS ser bæredygtighed som en helhed – både den miljømæssige, den sociale og den økonomiske vinkel af ansvarlighed. Du kan læse mere om deres tiltag her.

Vi sender til mange lande i verden. Her kan du se hvilke lande vi sender til. Fragtrater fremgår i checkout:

Skandinavien:
- Danmark
- Sverige
- Norge

Lande i Europa:
- Tyskland
- Finland
- Storbritannien
- Frankrig
- Beligen
- Holland
- Luxemborg
- Estland
- Irland
- Lithaun
- Letland
- Østrig
- Polen

Returret & returnering

Her kan du finde svar på spørgsmål om returret og returnering.

Hvis du ønsker at sende en vare retur, kan du frit benytte dig af den vedlagte returlabel. Har du bestilt en vare til levering uden for Danmark, skal du som kunde selv betale portoen, hvis du ønsker at sende nogle varer retur.

Når du returnere en vare bedes du bruge den originale emballage. Vores emballage er designet til at minimere risikoen for skader under transporten. Læs kravene for returforsendelser i vores handelsbetingelser.


Hvis du ønsker at fortryde dit køb, skal du skrive til os senest 14 dage efter købet, og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på kundeservice@peleton.dk. I meddelelsen skal du gøre opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Returforsendelser skal sendes til vores adresse:

Grønningen 5
1270 København K
Att: Peléton ApS

Når vi har modtaget din returforsendelse og har behandlet den vil du blive notificeret på email.

Peléton yder fuld erstatning i form af et nyt produkt, når en produktionsfejl er verificeret. Det er vigtigt at kigge på produktet omhyggeligt, når det ankommer. Hvis et produkt er beskadiget eller på anden måde er defekt, når det ankommer, skal et krav indgives hurtigst muligt efter modtagelsen. Kontakt kundeservice, hvis du ønsker at indgive et krav vedrørende dit produkt.

Såfremt at dette er relevant, bedes du henvende dig til kundeservice@peleton.dk – vedlæg altid fotos af produktet OG emballagen. 

Reklamerede varer skal sendes til vores adresse:

Grønningen 5
1270 København K

Att: Peléton ApS

Betaling

Her kan du finde svar på spørgsmål om betaling.

Hvis du bruger en discount kode, der ikke virker kan det enten skyldes, at discount koden ikke findes i vores system, at varen allerede er nedsat eller en teknisk fejl. Skriv til os gennem vores chat eller på kundeservice@peleton.dk, hvis du har nogle spørgsmål.

Vi trækker pengene fra din ordre, når varen er afsendt fra vores lager. Den typiske leveringstid er mellem 1-3 dage. 

Produkter

Her kan du finde svar på spørgsmål om vores produkter.

Hos Peléton gør vi alt for at tage de mest miljøvenlige valg. Det gælder lige fra tryk af plakaten og helt ned til hver enkelt fragtlabel. Hvis der er en grøn løsning, som samtidig er af høj kvalitet, vælger vi den. Derfor trykker vi vores plakater selv, fordi at opnå fuld kontrol over vores værdikæde og tilbyde dig maksimal kvalitet og en bæredygtig samt ansvarlig produktion. 


Vi gør alt dette, samtidig med vi donerer 5 kvm til beskyttelse og bevaring af regnskoven. Vi samarbejder med Verdens Skove. Du kan læse mere om deres indsats her.

Alle vores tryksager er FSC-certificeret. Men hvad betyder det egentlig?

FSC er en international non-profit mærkningsordning til træ og papir. FSC-mærket kan du finde på produkter af træ og papir, som du kan købe med god samvittighed. I en FSC-skov bliver der nemlig ikke fældet mere træ, end skoven kan nå at reproducere. Derudover er FSC en sikkerhed for, at dyr og planteliv bliver beskyttet, og at de mennesker der arbejder i skoven er uddannede, og får ordentlig sikkerhedsudstyr og løn.

Vores papir kommer fra træer i norden fra bæredygtig skovbrug. Det kommer fra et område, hvor der plantes de træer, der skal bruges til produktionen, og ikke færre, så der ikke opstår mangel.

Hvis du har et specifikt spørgsmål omkring vores produkter så kontakt os endelig på kundeservice@peleton.dk

Vi trykker vores plakater selv i København på vores kunstplotter fra Canon. Papiret produceres i norden og er FSC-certificeret. Vores rammer er alle FSC-certificeret og produceret i Italien. Vores refleksfri glas er også produceret i Danmark.

Det kan du tro! Du kan vælge mellem forskellige beløb til dit gavekort, eller vælge dit eget beløb. Se gavekort her.