Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Når du bestiller produkter fra Peléton ApS (”Peléton”), gælder følgende vilkår og betingelser. Dette betyder, at du som kunde godkender og accepterer disse generelle vilkår og betingelser ved alle køb på www.peleton.dk.

Peléton overholder blandt andet de nuværende forbrugerlov-bestemmelser og EU-lovgivningen om databeskyttelse og privatlivets fred, den generelle databeskyttelsesforordning (GDPR). Du kan læse mere om vores privatlivspolitik her.

Virksomhedsoplysninger:
Peléton ApS
Grønningen 5
1270 København K
CVR nr.: 41631864
Telefon: 71792727

E-mail: kundeservice@peleton.dk

 

Levering

Ordrer bliver leveret med kurertjeneste til hjemmeadresse eller pakkeshop som det fremgår af at leveringsbetingelser i checkout. Leveringstid er typisk 1-3 hverdage. I tilfælde af forsinket levering, vil du blive informeret om årsagen til forsinkelsen, og du får en ny estimeret leveringstid. Hvis du ikke accepterer den nye leveringstid, har du ret til at annullere købet.

Få tilsendt til pakkeshop med Bring: GRATIS
Hjemmelevering med Bring: fra 69 kr. 

Få tilsendt til pakkeshop med GLS: 39 kr.
Hjemmelevering med GLS: fra 69 kr. 

Vi sender til mange lande i verden. Her kan du se hvilke lande vi sender til. Fragtrater fremgår i checkout:

Skandinavien:
- Danmark
- Sverige
- Norge

Lande i Europa:
- Tyskland
- Finland
- Storbritannien
- Frankrig
- Beligen
- Holland
- Luxemborg
- Estland
- Irland
- Lithaun
- Letland
- Østrig
- Polen

Levering af plakater

Når ordren kun består af plakater (dvs. uden ramme tilføjet) sendes din plakat i en Peléton plakatkasse. Alle vores plakater printes efter ordren er afgivet. Leveringstid er typisk 1-3 hverdage i Danmark.

 

Levering af plakater, rammer og glas

Når du bestiller en plakat, en ramme og glas, eller kun en ramme og glas, eller kun en ramme, sendes din ordre i Peléton plakatkasse til sikker transport af rammer. 

 

Leveringsrisiko

Peléton påtager sig risikoen for, at varerne bliver beskadiget eller mistet under transport fra vores lager til dig. I tilfælde af returnering påtager du dig selv risikoen for, at varerne bliver beskadiget eller mistet læs mere om dette under Returret & returnering.

 

Sikker betaling

Peléton ApS modtager betaling med Apple Pay, Google Pay, Maestro, Mastercard, VISA, Amex og Klarna. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes. Alle beløb er i DKK. Danske kroner og inkl. moms. Der tages forbehold for prisfejl og udsolgte/udgåede varer. Endvidere forbeholder vi os ret til at ændre i priserne uden forudgående samtykke.

For altid at garantere sikre betalinger er vores betalingssider beskyttet med SSL-kryptering, og alle betalingsløsninger er certificeret.

 

Returret & returnering

Peléton giver dig ret til en 14-dages retur fra den dato, hvor du modtog dine varer.

I tilfælde af returneringer, skal varerne returneres i samme stand, som de var i, da de blev leveret til dig. Varerne skal returneres i Pelétons originale emballage med alt tilbehør. 

 

Håndtering af modtaget produkt(er)

For at kontrollere, at varerne er samme som din ordre, må du kun håndtere og inspicere varerne på samme måde som du normalt gør, hvis du prøver/ser på varer i en butik. I tilfælde af at du har håndteret varerne i større omfang end beskrevet ovenfor, kan du blive debiteret for værdiforringelsen af varerne. Peléton anvender en fuld værdiforringelse (dvs. den fulde værdi af varerne), hvis returnerede varer ikke er i en tilstand, der kan videresælges (som nye varer).

 

Det skal du være opmærksom på inden du returnerer

I tilfælde af returnering af varer, betaler kunden for al porto (gælder dog ikke fra 1. maj 2021, der betaler Peléton returportoen). Du som kunde påtager dig selv transportrisikoen i tilfælde af returnering. Peléton påtager sig intet ansvar for skader på eller tab af returnerede varer under transport. Vi anbefaler derfor kraftigt, at du overholder vores instruktioner om at returnere varerne i deres originale emballage. Pelétons emballage er designet til at minimere risikoen for skader under transporten.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter købet og fra fortrydelsen skal du senest 14 dage efter returnere forsendelsen. Meddelelsen skal gives pr. mail på kundeservice@peleton.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

 

Tilbagebetaling af returneringer

I tilfælde af en godkendt, modtaget returnering, refunderer vi inden for 14 dage alle betalinger, vi har modtaget fra dig for det returneret køb. Refusioner i tilfælde af fakturabetalinger foretages i første omgang til den specificerede personlige konto. I tilfælde af en kortbetaling, returneres pengene til kortet (dvs. den konto, der er knyttet til kortet), som du har foretaget købet med.

 

Ret til reklamation

Peléton yder fuld erstatning i form af et nyt produkt, når en produktionsfejl er verificeret. Det er vigtigt at inspicere produktet omhyggeligt, når det ankommer. Hvis et produkt er beskadiget eller på anden måde er defekt, når det ankommer, skal et krav indgives hurtigst muligt efter modtagelsen. Kontakt kundeservice, hvis du ønsker at indgive et krav vedrørende dit produkt.

Såfremt at dette er relevant, bedes du henvende dig til kundeservice@peleton.dk – vedlæg altid fotos af produktet og emballagen.  

 

Forbehold

Hos Peléton tager vi forbehold for taste- og trykfejl samt evt. farveændring. Vi udsteder en ansvarsfraskrivelse med hensyn til eventuelle prisændringer, udsalg, trykfejl, fejl i produktbilleder og/eller unøjagtige oplysninger forårsaget af tekniske eller menneskelige fejl. Vi forbeholder os ret til at foretage ændringer i priser og købsbetingelser. 

Al visuel information skal derfor ses som illustrationer og kan ikke garanteres at skildre det fuldkommen nøjagtige udseende og karakter af produktet. Peléton er ikke ansvarlig for information på www.peleton.dk, der stammer fra en tredjepart.

 

Tilbud

Vi godkender som udgangspunkt ikke rabatkoder på allerede nedsatte produkter. Undtagelser kan ske ved aftale med Peléton.

 

Moms og told

Hvis du befinder dig i Den Europæiske Union, er moms inkluderet i prisen på produktet. Hvis du befinder dig uden for Den Europæiske Union, når du bestiller produkter fra Peléton, er du ansvarlig for at betale eventuel moms (som relevant inden for hver jurisdiktion). Peléton vil ikke blive holdt ansvarlig for en sådan moms.

 

Lovvalg og værneting

Hvis der opstår en tvist mellem dig og Peléton, opfordrer vi dig stærkt til at først kontakte os direkte for at finde en løsning. Vi vil overveje rimelige anmodninger om løsning af tvisten gennem alternative procedurer for tvistbilæggelse, såsom mægling, som alternativer til retssager.

Disse vilkår, herunder tvister vedrørende vilkårenes eksistens eller gyldighed, reguleres af dansk ret, bortset fra dansk rets international privatretlige regler.

Enhver tvist, der måtte opstå i forbindelse med disse vilkår, herunder tvister vedrørende vilkårenes eksistens eller gyldighed, skal afgøres ved Københavns Byret i første instans.

 

Force Majeure

Peléton er ikke ansvarlig for forsinket ydelse (inklusive leverings- og garantiforanstaltninger) forårsaget af omstændigheder, der ikke er Pelétons kontrol. Eksempler på forhold uden for Peléton kontrol inkluderer, men er ikke begrænset til, arbejdskonflikter, strømbrud, lynnedslag, brand, atmosfæriske forstyrrelser, vedtagelse af love, foranstaltninger vedtaget af offentlige myndigheder, krigshandlinger, pandemi, strejker eller lignende omstændigheder, enhver strømafbrydelse, forstyrrelser hos dem, der er ansvarlige for hjemmesidens hosting/servere, hvor Peléton er placeret og/eller forsinkelser på grund af netværk, der er forbundet til internettet osv.

Klagemuligheder

Har du problemer med et produkt, kan du kontakte os på kundeservice@peleton.dk. Har du en klage over et produkt, købt i vores webshop, kan der sendes en klage til:

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for Klageløsning

Carl Jacobsens Vej 35

2500 Valby

Link: www.forbrug.dk

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform. Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Angiver du en klage her, skal du oplyse vores e-mail adresse: kundeservice@peleton.dk